Dorim să ne conectăm mai bine cu nevoile de dezvoltare ale copiilor. Pentru că știm că ne intersectăm cu o generație extrem de dinamică, ageră, nonconformistă și cu un înalt potențial. Așa că noi, facilitatorii, mai întâi am stat de vorbă cu copiii, le-am aflat interesele, apoi ne-am pregătit solid apelând la literatură science și, adunând ingredientele necesare, condimentându-le cu #caracter, am gătit la foc încet o serie de Ateliere. Fiecare Atelier are loc cu frecvență săptămânală, consecutivă, în Weekend și se potrivește de minune copiilor de 5-12 ani. Copiii pot participa permanent sau ocazional, în funcție de programul lor de weekend.

Calendar de Weekend:

Ateliere de antrenament al Autocontrolului

Sâmbătă 14.00-16.00

Autocontrolul este atunci când știi să focalizezi, știi să te oprești, amâni gratificarea imediată! Walter Mischel este cercetătorul care a pionierat experimentele pe tema autocontrolului la copii. Pentru el e clar că până la 12 ani copiii nu au nici o șansă să înțeleagă cât de prețioase sunt gândurile raționale în raport cu emoțiile care înfierbântă reacțiile pe care mai târziu le regretă. De aceea, până atunci, copiii pot avea la îndemână strategii și instrumente mentale care să îi ajute să se focalizeze, să amâne plăcerea de moment, să acceseze o anume flexibilitate mentală care îi ajută să se reorienteze permanent către obiectivele lor de dezvoltare. Asta înseamnă ca cei mici să înțeleagă ceva din tehnologia lor mentală, despre cum interacționează sistemul Fight-or-flight versus rețelele din creier care sunt disponibile pentru o analiză complexă a unei situații. În atelier vom crea simulări ale acestor situații și vom delibera la rece reacțiile. Apoi vom avea secțiunea de strategii cu care fiecare participant va pleca acasă.
 
Teme și jocuri:
Sâmbătă 19 Octombrie Sesiunea 1: Cum face creierul să obțină reacții de criză și reacții calme. 3 jocuri antrenament de Stop-Gândesc-Acționez. Studiu de caz pe reacția unui copil în relație cu dulciurile. Marshmallow Test – experiment practic. Jurnalul de autocontrol.
 
Sâmbătă 2 Noiembrie Sesiunea 2: Directorul de calm care lucrează în creier – ce știe și cum reușește să își facă treaba. 3 jocuri de antrenament al autocontrolului folosind paharul cu apă. testul Stroop, o ceașcă de ceai și miere. Studiu de caz pe reacția unui copil care nu știe să se oprească din a viziona desene animate. Experiment practic genoflexiune într-un picior. Jurnalul de autocontrol în care copilul alege o provocare personală.
 
16 Noiembrie Sesiunea 3: Cum ajută meditația să crești autocontrolul. 3 jocuri de antrenament al autocontrolului folosind scrisul cu mâna nondominantă, un caleidoscop, explorarea obiectelor misterioase cu ochii închiși. Studiu de caz pe reacția unui copil care nu știe se înfurie foarte repede și face crize. Experiment practic folosind respirația. Jurnalul de autocontrol în care copilul alege o provocare personală și follow up.
 
30 Noiembrie Sesiunea 4: Despre felul în care lectura organizează mintea și crește autocontrolul. 3 jocuri de antrenament al autocontrolului folosind dansul, joc de memorie, sortarea unor obiecte mici. Studiu de caz pe reacția unui copil care are un limbaj nepotrivit cu părinții. Experiment practic de respirație în echipă. Jurnalul de autocontrol.
 
14 Decembrie Sesiunea 5: Un studiu pe limba copiilor despre cum aleg oamenii între un meniu sănătos și unul de tip junk food. 3 jocuri de antrenament al autocontrolului folosind role play, asamblare, foarfeca. Studiu de caz pe reacția unui copil care se întristează și se demoralizează ușor. Experiment practic cu jocul Cortex. Jurnalul de autocontrol. Progrese și concluzii. Harta personală de abilități dobândite.
 
Organizatoric:
• Modulul are 5 sesiuni. Este de preferat ca participanții să bifeze toate sesiunile, dar nu este obligatoriu.
• Locația: Sheida Coffee&Stories, str Ion Câmpineanu 23
• Vârsta eligibilă a copiilor: 5-12 ani
• Metode de lucru inspirate din procesele educaționale daneze (practică, experiențe, stare de bine)
• Înscrierile se vor face accesând acest Formular
Bibliografie:
The Marshmallow Test, Undestanding self-control and how to master it, Walter Mischel
 
Trainer: Liliana Hadji, psiholog, doctor în Cinematografie, fondator Gritty Education
0736432581

Atelier de antrenament al Inteligenței Tehnologice

Sâmbătă 14.00-16.00

Nu mai e nici o discuție despre necesitatea generației Alphas să să adapteze la a deveni un utilizator inteligent al tehnologiei. Părinții sunt interesați de comportamentul copilului în mediul online și acesta a devenit unul din subiectele aride care crează adevărate furtuni între părinți și copii. Este absolut vizibil că interacționăm enorm cu ecranele și scroll, Like, click frecvent, YouTube, Apps au devenit extensii ale minților noastre, modelate de aceste comportamente noi și cu adevărat captivante. Aici intră și variațiuni de tehnologii VR, AR, Ai, Machine Learning.
 
Nicolas Carr ne împărtășește: Nu mai gândesc așa cum obișnuiam să o fac. O simt cel mai tare atunci când citesc. Eram obișnuit să-mi pară ușor să mă scufund într-o carte sau într-un articol lung. Mintea mea era prinsă în urzeala narativă sau în meandrele argumentării și-mi petreceam ore în șir cutreierând agale prin lungi fragmente de proză. Rar mi se mai întâmplă. Acum concentrarea mea începe să o ia razna după o pagină sau două. Devin agitat, pierd șirul, încep să caut altceva de făcut. (…) Binefacerile tehnologiei sunt reale, dar ele au un preț.
 
Ceea ce îmi propun cu participanții este să îi familiarizez cu conceptul de Inteligență Tehnologică, să înțelegem conceptul de moderație tehnologică (o soluție care se plasează între abstinență și demență tehnologică), să personalizăm programul de utilizare a sesiunilor tech, să descoperim aplicații și portaluri educaționale care fac învățarea un spațiu plin de efervescență, să observăm cum ne comportăm în fața unui ecran și să lucrăm în echipă pentru a crea pentru fiecare un stil personalizat a ceea ce înseamnă intelligent tech-user. Evident, la fiecare sesiune vom include pauze de joacă care să implice corpul, creativitatea, conexiunea și jocul amuzant.
 
Organizatoric:
• Modulul are 5 sesiuni, frecvența este bilunară. Datele de desfășurare: 26 Octombrie, 9, 23 Noiembrie, 7, 21 Decembrie.
• Locația: Sheida Coffee&Stories
• Vârsta eligibilă a copiilor: 6-12 ani
• Metode de lucru inspirate din procesele educaționale daneze (practică, experiențe, fun)
• Înscrierile se vor face accesând acest Formular https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdroOakjj3LKJJgMYRmRW51NDMWEmkQFb6alWVD5lj4lxHt8Q/viewform
Bibliografie:
Superficialii, efectele internetului asupra creierului uman, Nicholas Carr, https://www.publica.ro/superficialii-nicholas-carr.html
The Cyber Effect, Dr Mary Aiken, https://www.niculescu.ro/the-cyber-effect-psihologia-comportamentului-uman-in-mediul-online.html 
 
Trainer: Liliana Hadji, psiholog, doctor în Cinematografie, fondator Gritty Education
0736432581