În mod natural, copiii își manifestă foarte efervescent emoțiile negative, fiind copleșiți de intensitatea acestora. Până învață stăpânirea de sine, în asemenea momente par să fie “posedați”. De aceea, putem compara aceste emoții puternice și explozive cu niște “monstruleți” echivalenți la nivel metaforic cu: frica, furia, frustrarea, nerăbdarea.

Atelierele de autocontrol își propun să faciliteze:

  • îmblânzirea monstruleților”orientarea constructivă a emoțiilor distructive în 3 pași (ACE):

Autocunoaștere: înțelegem cum se activează monstruleții (conștientizăm cauzele emoțiilor negative – identificăm triggerii: ce anume ne provoacă supărarea și cum putem gestiona mai bine situațiile cu încărcătură emoțională mare)

Control: învațăm “monstruleții” sa vorbească frumos (ne putem controla impulsivitatea dacă reușim să ne recunoaștem, să ne asumăm și să ne exprimăm acceptabil sentimentele negative);

Empatie: ne punem în pielea altora (schimbăm perspectiva și anticipam consecintele reacțiilor noastre: de la cum vorbele sau gesturile impulsive îi pot răni pe ceilalti, până la a spune “îmi pare rău”)

  • cultivarea răbdării și a perseverenței (despre “amânarea gratificației” învațăm cum să așteptăm și de ce uneori este de dorit să renunțăm la plăcerea imediată pentru o rasplată mai valoroasă; învingem lenea și activăm perseverența)
  • gestionarea timpului (ne familiarizăm cu conceptul de “time management” – timpul este o resursă finită și incontrolabilă, dar de noi depinde măsura în care reușim să ne organizăm activitățile și cum ne dozăm eforturile, astfel încât să ne ajungă pentru tot ce avem de făcut și să ne rămână destul și pentru relaxare)

Motivație:

Abilitățile legate de autocontrol prezic succesul în viață. Cu cât începem mai devreme să cultivăm aceste abilități, cu atât mai bine!

FacilitatorAlessandra Mustăreață Psiholog cu dor de munte. Unde, dacă nu strângi din dinți, nu ajungi în vârf.
”Am auzit chemarea psihologiei încă din primul an de liceu, a fost dragoste la prima vedere și nici c-am mai scăpat de ea, deci cred că va rămâne până la ultima suflare… Realitatea este ca n-am ales sa studiez psihologia “ca sa-i ajut pe ceilalți”, ci dintr-o mare nevoie de înțelegere a mintii umane. Am dibuit destul de repede că relațiile dintre oameni se bazează pe o dinamică de tip “cerere și ofertă”: pe de-o parte primesc ceva de la tine și, pe de altă parte, ar trebui să-ți ofer ceva în schimb! Așa se explică de ce o relație profitabilă se bazează întotdeauna pe sprijin: prietenul la nevoie se cunoaște, nu-i așa?! Ei bine, și psihologul la fel, doar că (în plus!) își asumă cu mai multă responsabilitate acest rol. Cred că, înainte de a asista adolescenți și adulți aflați în situații dificile, ideal este să mergem la rădăcină și să începem cu ghidarea pașilor celor mici spre o viață fericită și plină de sens: facilităm dezvoltarea virtutilor “cheie” (trasaturi pozitive de caracter: autocontrol, recunoștință, generozitate, onestitate, curaj, umor, perseverență, responsabilitate, etc.) Și aici m-am întâlnit cu scopul Gritty și am decis că facem echipă bună!”

 

Înscriere la Modul:

Formular de inscriere

Dorim să ne conectăm mai bine cu nevoile de dezvoltare ale copiilor. Pentru că știm că ne intersectăm cu o generație extrem de dinamică, ageră, nonconformistă și cu un înalt potențial. Așa că noi, facilitatorii, mai întâi am stat de vorbă cu copiii, le-am aflat interesele, apoi ne-am pregătit solid apelând la literatură science și, adunând ingredientele necesare, condimentându-le cu #caracter, am gătit la foc încet 12 Ateliere. Fiecare Atelier are un format de 4 sesiuni, cu frecvență săptămânală, consecutive, în Weekend și se potrivește de minune copiilor de 6-12 ani.