Poveștile au făcut întotdeauna parte din viața oamenilor, cu mult înainte ca vreun alfabet să existe si, poate, chiar înaintea limbajului, așa cum îl cunoaștem astăzi. Poveștile sunt vehicolul experiențelor noastre, triste sau vesele, gata oricând să servească drept exemplu celorlalți, căci nu este înțelept cel ce învață din propriile experiențe, ci cel ce învață din ale altora. A sădi dragul de lectură este acum o adevărată provocare, când părinții și copiii sunt înconjurați de ecrane care spun, la rândul lor, povești. Tehnologia modernă nu va putea, însă, să substituie capaciatea cuvântului scris de a pune temelia valorilor în tinerele vlăstare. Diferența dintre bine și rău, adevăratul curaj, cumpătarea, recunoștința, empatia, puterea iertării sau minunea iubirii sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le pot descoperi și dezvolta înlăuntrul lor doar cei ce înțeleg magia lecturii.

Ne propunem să trezim și să menținem interesul pentru lectură al celor mici, dezlegând împreună cu ei un puzzle ce poate părea complicat:

Sesiunea 1: Ce sunt poveștile. De unde au apărut și la ce sunt bune. Mică lecție de dicție. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #Bunătate[1]. Noi, ca povestitori[2] – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

Sesiunea 2: Ce credem despre personaje. Mică lecție de dicție. Noi, ca povestitori. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #Recunoștință. Noi, ca povestitori – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

Sesiunea 3: Adevăr și ficțiune – poveștile și viața. Ce fel de povești ne plac. Mică lecție de dicție. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #Curaj. Noi, ca povestitori – – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

Sesiunea 4: Povestea noastră – cât de important este felul în care ne percepem aventura vieții. Mică lecție de dicție. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #GRIT (Perseverență și Pasiune). Noi, ca povestitori – – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

Din Modulul II

Sesiunea 5: Imaginația nu are limite! Mică lecție de dicție. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #Curiozitate. Noi, ca povestitori – – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

Sesiunea 6: Cum ne ajută lectura. Mică lecție de dicție. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #Înțelepciune. Noi, ca povestitori – – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

Sesiunea 7: Cum ne ajută lectura. Mică lecție de dicție. Lectura noastră și joaca de-a personajele – astăzi, despre #Iubire. Noi, ca povestitori – – Sus cortina! Microfonul! Pe scenă-i povestitorul.

[1] În fiecare sesiune vom citi o povestioară scurtă pe care o vom interpreta împreună, cu ajutorul păpușilor de mână, încercând să înțelegem câte o trăsătură de caracter, să o definim și să ne-o însușim.

[2] Aceasta este o activitate în cadrul căreia ne vom folosi imaginația și, bazându-ne pe lucrurile descoperite, vom încerca să creăm împreună o poveste.

Facilitator: Corina Deaconescu Mămica lui Luca și a lui Marc, doi cavaleri ai cărților. De ce? Pentru că știe să povestească! Vorba dulce, mult aduce 🙂

 

Înscriere la Modul:

Formular de inscriere

Dorim să ne conectăm mai bine cu nevoile de dezvoltare ale copiilor. Pentru că știm că ne intersectăm cu o generație extrem de dinamică, ageră, nonconformistă și cu un înalt potențial. Așa că noi, facilitatorii, mai întâi am stat de vorbă cu copiii, le-am aflat interesele, apoi ne-am pregătit solid apelând la literatură science și, adunând ingredientele necesare, condimentându-le cu #caracter, am gătit la foc încet 12 Ateliere. Fiecare Atelier are un format de 4 sesiuni, cu frecvență săptămânală, consecutive, în Weekend și se potrivește de minune copiilor de 6-12 ani.