Nu mai e nici o discuție despre necesitatea generației Alphas să să adapteze la a deveni un utilizator inteligent al tehnologiei. Părinții sunt interesați de comportamentul copilului în mediul online și acesta a devenit unul din subiectele aride care crează adevărate furtuni între părinți și copii. Este absolut vizibil că interacționăm enorm cu ecranele și scroll, Like, click frecvent, YouTube, TikTok au devenit extensii ale minților noastre, modelate de aceste comportamente noi și cu adevărat captivante. Aici intră și variațiuni de tehnologii VR, AR, AI, Machine Learning.

Nicolas Carr ne împărtășește: Nu mai gândesc așa cum obișnuiam să o fac. O simt cel mai tare atunci când citesc. Eram obișnuit să-mi pară ușor să mă scufund într-o carte sau într-un articol lung. Mintea mea era prinsă în urzeala narativă sau în meandrele argumentării și-mi petreceam ore în șir cutreierând agale prin lungi fragmente de proză. Rar mi se mai întâmplă. Acum concentrarea mea începe să o ia razna după o pagină sau două. Devin agitat, pierd șirul, încep să caut altceva de făcut. (…) Binefacerile tehnologiei sunt reale, dar ele au un preț.
Ceea ce îmi propun cu participanții este să îi familiarizez cu conceptul de Inteligență Tehnologică, să înțelegem conceptul de moderație tehnologică (o soluție care se plasează între abstinență și demență tehnologică), să personalizăm programul de utilizare a sesiunilor tech, să descoperim aplicații și portaluri educaționale care fac învățarea un spațiu plin de efervescență, să observăm cum ne comportăm în fața unui ecran și să lucrăm în echipă pentru a crea pentru fiecare un stil personalizat a ceea ce înseamnă intelligent tech-user. Evident, la fiecare sesiune vom include mini-pauze de joacă care să implice corpul, creativitatea, conexiunea și jocul amuzant.
Copiii vor fi invitați să creeze proiecte în jurul temelor: pericolele tehnologiei și resurseșe pe care le putem folosi în scop educațional.  În plus, vom avea invitați în cadrul unor sesiuni: 

    • Dragoș Datcu (expert Augumented Reality, Olanda),
    • Andreas Eugenson (ICT Technical Product Manager, Digital Workspace & IT Transformation, Suedia),
    • George Boriaru (licean la Sf Sava, pasionat de IT, drept, debate și strategii de free-screen time).

Invitații vor aduce în Modul o latură practică importantă.

Obiective:
🧩Copiii să își reprezinte ideea de Inteligență Tehnologică, așa cum există IQ, EQ sau alte inteligențe. 
🧩Să înțeleagă valoarea pauzelor în timpul dedicat ecranului.
🧩Să poată să își extindă harta surselor educaționale pe care tehnologia le rezolvă în prezent.
🧩Să poată conștientiza în ce fel un telefon 📱 poate fi cel mai performant hoț de timp.
🧩Să își poată planifica 📆 timpul petrecut în fața unui device.
🧩Să își propună cultivarea propriului critical thinking când vine vorba de surse pe Internet.
🧩Să conștientizeze pericolele spațiului virtual.
🧩Să câștige mai mult control în relație cu orice produs tehnologic.
Organizatoric:
Modulul are 8 sesiuni, livrate pe Zoom cu frecvență săptămânală, consecutive și o sesiune individuală la începutul programului – un interviu de pregătire. Sesiunile absentate și anunțate cu 24 ore în avans vor fi recuperate individual. În funcție de restricțiile legate de pandemie și votul părinților, vom desfășura cel puțin o sesiune pe lună (2 din 8 sesiuni) outdooroffline în Parcul Izvor, răspunzând în acest fel nevoii părinților și copiilor de a se bucura de soare, verdeață și socializare. Dacă vor exista premise, ne vom devirtualiza mai mult.
• Grupuri de vârste eligibile ale copiilor: 5-8 ani, 9-10 ani, 11-13 ani.
Calendar: În fiecare Sâmbătă/Miercuri în intervalul Aprilie – Mai (cu excepția Sâmbetei din 1 Mai)
5-8 ani: Sâmbătă 11:00-10:50
9-10 ani: Miercuri 18:30-19:20
11-13 ani: Sâmbătă 12:00-12:50
Durata unei sesiuni: 50 minute.
Vom comunica mult! Înainte de fiecare sesiune, va fi trimis părinților design-ul sesiunii, urma fiecărei sesiuni de lucru, va exista un raport și între sesiuni trainerii vor trimite mesaje video de 2-4 minute (vom crea un grup pe WhatsApp pentru a ușura întreg procesul de comunicare) care să fie vizionate de copii pentru a-i invita într-o sarcină practică și în acest fel vom crește rata de succes al Modulului.
Metode de lucru inspirate din filosofii educaționale nordice, studii recente în domeniul Inteligenței Tehnologice și Neuroștiințelor, activități testate și validate împreună cu copiii din antrenamentele pilot organizate de Gritty Education.
Costul Modulului? Valoarea Cursului este estimată la 570 lei. Păstrăm pentru comunitatea Gritty onorariul de 450 lei și pentru noii veniți în grupul nostru le oferim cost redus de 500 lei.

Plata se va face în contul (menționând destinația plății – Servicii Educaționale + (Numele Copilului Dvs)):

SC Smart Changers SRL

Banca Transilvania RO04BTRLRONCRT0541970401

Înscrierile se vor face accesând acest Formular. Vă puteți înscrie până pe 28 Martie 23:59. Veți fi contactat telefonic pentru validarea înscrierii și programarea interviului cu copilul Dvs.
Bibliografie:
Superficialii, efectele internetului asupra creierului uman, Nicholas Carr, https://www.publica.ro/superficialii-nicholas-carr.html
The Cyber Effect, Dr Mary Aiken, https://www.niculescu.ro/the-cyber-effect-psihologia-comportamentului-uman-in-mediul-online.html 
Trainer:
Liliana Hadji,
designer de cursuri Gritty
psiholog
doctor în Cinematografie
fondator Gritty Education
0736432581