Skip links

Cum mă împrietenesc?!

Dezvoltarea abilităților sociale pozitive ce sprijină spațiul personal fizic și emoțional.

Această serie de ateliere sunt create în jurul unei competențe esențiale în creșterea personalitătii, caracterului și dezvoltării sănătoase a copilului, Granițele personale sau limitele. Ateliere despre puterea lui Nu, despre spatiul personal, bine definit și depre limitele nici prea largi nici foarte strânse. În ce domenii ale vieții, copii se pot confrunta cu problematici ce vizează limitele personale sau granițele?

Spatiul meu personal:

  • Spatiul meu fizic
  • Spatiul meu emoțional

Vom înțelege că fiecare copil sau adult deține un spațiu personal fizic și un spațiu personal emoțional, iar ele sunt la fel de importante.

Care sunt competențele pe care copilul și le va forma în urma acestui modul?

Spațiul meu fizic

  • Din ce este format spațiul meu fizic?
  • Cum identific situațiile în care spațiul meu nu este respectat
  • Corpul meu îmi aparține
  • Care sunt granițele sănătoase?
  • Gestionarea activităților, spațiului și timpului personal.
  • La ce sun bune limitele și cum le folosesc
  • Jonglăm cu noțiuni despre ordine, organizare și structură
  • Vom înțelege că spațiul nostru fizic are nevoie de atenție și este un puzzel format din mai multe piese

Spatiul meu emoțional

  • Voi afla despre cum arată spațiul meu emoțional și de ce este important
  • Învăț primele mele noțiuni despre relațiile umane
  • Înțeleg că relațiile dintre oameni pot fi empatice, însă și abuzive
  • Cunosc lucruri importante depre bullying
  • Pot să fac diferența între diferite forme de abuz
  • Reperele relaționale: raportarea la sine, raportarea la persoanele semnificative, raportarea celorlalți la sine

Atelierul va funcționa atât individual, cât și într-o serie cuprinzătoare care va atinge cât mai multe din temele ce se conectează cu limitele, granițele personale ale copilului.

Aceste ateliere de lucru sunt dedicate copiilor care:

  • Sunt tentați să accepte orice din partea amicilor\ celorlalti
  • Le este teamă de a spune NU din frica de a fi respinși și acceptați
  • Simt nevoia de conectare socială
  • Se simt izolați sau singuri
  • Crezi că au dificultăți pe partea relațională și își doresc să-și îmbunătățească abilitatea socială
  • Sunt ținta unor comportamente de tip bullying
  • Chiar ei uneori au tendința de a avea comportamente ce-i pot răni pe ceilalți
  • Oricărui copil care iși dorește relații constructive, bazate pe sinceritate și empatie
  • Vrea să stie cum poate să selecteze persoanele din jurul său.
  • Oricarui copil ce-și dorește să știe cum să raspundă empatic
  • Oricărui copil